dimarts, 21 d’agost del 2012

Un viatge d'uns 700 km

Entre dissabte i diumenge hem fet un viatge d'uns 700 km amb l'objectiu d'anar a veure balenes.
Vam sortir dissabte per la tarda i vam passar per la ciutat de Quebec, la capital de la província homònima, per fer nit a la regió de Charlevoix, en concret a la vila costanera de La Petite Rivière de Saint-François, a la riba del riu Saint-Laurent. A aquesta petita població s'hi arriba per una carretera que salva un desnivell d'uns 700 m en pocs quilòmetres i que, per tant, té uns pendents molt grans. Des de la platja estant, es poden veure les pistes d'esquí que hi ha a la zona.

Diumenge vam acabar de travessar la bellíssima zona de Charlevoix i ens vam endinsar cap a l'interior, travessant el Parc Nacional dels Grans Jardins i la Reserva Faunística de les Laurentides. Vam passar per una successió interminable de llacs i boscos. Com a mostra, us posem una fotografia del Llac Ha!-Ha!. No és que qui va posar el nom a aquest llac estigués de broma sinó que el nom ve de haha, que vol dir obstacle inesperat en el camí.

Després, vam continuar fins al Llac Saint-Jean, per anar seguint el curs del riu Saguenay, que s'origina en el Llac Saint-Jean i desemboca en el riu Saint-Laurent a través del fiord de Tadoussac.

Finalment, vam fer nit a la Ferme Cinc Étoiles, a Sacré Coeur. És una granja-hotel en la que es poden veure diferents animals, com el cèrvol de la imatge. Els nens ho van agrair després de tanta carretera.