dimarts, 26 de febrer del 2013

Escalfadors de motors

Un dels problemes del fred és que els cotxes costen més d'arrencar. Fins a -20ºC no hi sol haver massa problemes però, quan se supera aquest valor, tothom pateix una mica a l'hora d'engegar el cotxe el matí posterior a una nit freda. Hi ha gent que, per evitar aquest problema, utilitzen un escalfador de motor. Se'ls distingeix perquè del capó del cotxe surt una clavilla, la qual enllaça amb un dispositiu que, depenent dels casos, pot escalfar el líquid refrigerador del motor, l'oli del motor o bé l'aire d'admissió al motor. Aquesta clavilla s'ha de connectar amb un escalfador elèctric del motor, que normalment està situat dins d'un edifici, durant la nit. Engegant el sistema amb 3 hores d'antelació a la posada en marxa del cotxe és suficient per garantir una bona arrencada. Estudis realitzats han demostrat que la utilització dels escalfadors de motors, a més d'evitar ensurts de bon matí, redueix el consum de combustible (amb la consegüent reducció de gasos alliberats a l'atmosfera) i permet escalfar l'interior del vehicle molt més ràpid, cosa que també és interessant els dies de fred intens. Els autobusos escolars també usen aquest sistema, per assegurar que arrenquen i poden transportar calents els nens cap a l'escola. En el nostre cas, no podem gaudir d'aquests avantages ja que, a l'estar aquí només un any, no l'hem instal·lat. Per sort per a nosaltres, aquest hivern ha estat una mica més suau que de costum i, amb excepció d'una setmana on vam tenir una onada de fred, de moment, no hi ha hagut molts matins per sota de -20ºC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada